Прочетен: 11334 Коментари: 23 Гласове:
Последна промяна: 07.04.2015 22:31
Имало едно време една търговска верига, която продавала стоки - хранителни и не съвсем. Оборотът и печалбите й в страните на големите хора с дебели портмонета постоянно растели. Продавал дискаунтерът и в страната на малките хора – тези с най-тънките портмонета в цяла Европа. Измъквал и последните жълти стотинки на обеднелите и гладни лилипути, изяждал малките им квартални магазинчета, дори и световната финансова криза не го стреснала.
Една пролет, около Великден, малките хорица трепетно очаквали да напъпят върбите, да запеят птичките и в магазините на веригата да замирише на топли козунаци и празнични намаления. Търговците обаче ги изненадали – вместо да намалят цените, взели че вдигнали високо рафтовете. Отрупаните с всякакви благини щандове били то-ооолкова високи, че още малко и щели да опрат до тавана. Не високи, а направо великански рафтове ви казвам. Обикаляли около тях лилипутите като гладни лисици и мечтаели да са с ръста на Шакил О"Нийл или поне на Майкъл Джордан – толкова трябвало да си висок, за да достигнеш последния рафт.
Средно високите лилипутки - домакини с ръст от 163,5 см нямали никакви шансове да напазаруват зеленчук, без върху главите им да се изсипе дъжд от поомекнали домати, угнил лук, мухлясало цвекло или зеленясали кални картофи... на „примоция”, както се казва! Излизали от магазина като след посещение в авангарден фризьорски салон – със закичени зад ушите стръкове хербаризирана рукола, какалашки боб, моркови, смачкани листенца айсберг и поувяхнал копър. Да се наяде човек направо, особено ако е веган.
За да се доберат безопасно до някоя намалена бутилка олио, буркан с ланшен компот или едросмляна домашна лютеница, булките започнали да носят лични предпазни средства. Каски, шлемове, наколенки и налакътници станали задължителни модни аксесоари при шопинга. Освен личните предпазни средства, бастунчетата и патериците придобили специален статут на незаменим артикул при пазаруване.
Докато по-младите женици подскачали трупешката като кенгурута, избягали от зоопарка, в отчаян опит да се докопат до мечтаната евтина опаковка шампоан, тампони или омекотител, то на хитрите като свраки пенсионерки не им се налагало да подобряват световния рекорд по висок скок на Стефка Костадинова –просто бутали мечтаната голяма опаковка тоалетна хартия или памперси за възрастни с бастунчето или патерицата и чакали да падне в количката.
За да са в крак с новите тенденции в обществото, видните лилипутски фолк-диви прекратили договорите си със световно неизвестни модни и парфюмерийни къщи. Вместо това станали рекламни лица на силиконови бастунчета и други ... мануални екстеншъни. Дори за „Плейбой” почнали да позират само по каска и предпазни очила.
Толкова било страшно положението, че всички лилипутки-кърмачки, желаещи да кърмят пред публика, на оживено обществено място, изпадали в дълбока клаустрофобия сред редиците от издигащи се до тавана рафтове, отрупани със зарзават, туршия или печива.
Наложило се „Бърза помощ” да паркира линейка на изхода на магазина, така че парамедици и спешни екипи час по час да свестяват дребните лилипутчета, преживели нещастието да ги уцели по главата лавина от падащи портокали, пакети морска сол, кафява захар на бучки или консерви червен боб.
Ежедневно лилипутите ставали свидетели на масов шопинг - героизъм и гениална изобретателност, с която клиентите на веригата посрещали житейските предизвикателства.
За да нахранят гладното си бебе с пюрета от сливи на промоция, безстрашни млади жени се катерели пъргаво като козички по рафтовете.
По-практичните си носели стълбички, табуретки и столове от сектор "Домакински потреби".
Други пък си обували официални обувки с 20 сантиметрови токчета, само и само да напазаруват евтино пресен лук, репички или карфиол.
Лакоми тийнейджъри с акробатически наклонности правели живи пирамиди, за да достигнат намалените пакети с чипс.
По-пъргавите надявали чифт скачащи кокили и съчетавали пазаруването с тренировката по бокинг.
По телевизията пък излъчили сърцераздирателен репортаж за страданията на младия дядо Пешо, който рискувал живота си за последната бутилка сливова, намалена с 50%. След като не могъл да я свали, замахвайки с палка луканка, произведена по БДС, човечецът наредил пет консерви с русенско варено на пода и се възкачил отгоре. Не щеш ли обаче "мезето" се срутило. Дядото размахал ръце, но не успял да полети и се приземил на твърдо. Счупил си десния крак, лявата ръка и пет ребра. Загрижени бабички от квартала съветвали гипсирания си съсед следващия път да си подложи килим с мемори пяна за омекотяване при евентуално падане. Или поне възглавница против хъркане на половин цена.
Веригата анонсирала скорошното разкриване на обществена къпалня и обект за химическо чистене на територията на магазините – за всички клиенти, които са се заляли от главата до петите със зехтин, балсамов оцет или червен пелин, наложен с 22 билки, докато са се опитвали да достигнат мечтания промоционален артикул, разположен близо до тавана.
Предвид тежките шопинг – условия министерството на образованието в Лилипутия променило учебната програма и дамите започнали от ранна детска възраст да изучават овчарски скок, ходене на кокили, бягане с препятствия, скално катерене, акробатика, летене и други полезни спортни дисциплини, които да им позволят да оцелеят по време на пазаруване.
Гаранция за нан-ниска цена: детайли за т...
Мястото на сърцето в супермаркетите (CSR...
Език на омразата ли е тонът на kolevn38?
В чест на Алексадър Батенберг, по повод ...
А от друга страна като се сета за едното време: Отиваш в "плод и зеленчук", след това в "месарницата", след това в "хлебарницата", ако ти трябва и нещо за дома в "1001 стоки" и така нататък...
поздрав мила за точния изстрел.
на девиза "Клиентът е цар" и поради туй се стреми да го издигне, дори и физически,
на нови висоти...
П.П. Верно ли има сливова на 50%?
Ще вляза в битка с г-н пенсионера за последната бутилка!:-)
Дай да напазаруваме в един супермаркет от бъдещето :)
https://www.youtube.com/watch?v=ZUlHa78Kc7I
ХРАНИТЕЛНИ ВЕРИГИ !!!", ако ти е интересно, прочети е. Въпреки, че ефекта от подобни постинги е много малък, от мен ++++++++++++++++++1.
Ицко
Прав си, те всичките вериги само за възвисяването на клиентите мислят. Толкова ни възвисяват, че направо ще ни възнесат ... някой Великден.
Нема да ти се вържа за сливовицата, знам че си фен на Лидл и пивото там. Наздраве от мене с една Загорка Ретро от СВА:)
прав си - веригите ни правят по-бедни. И по-болни от лошата храна, която ни предлагат. Крадат от свободното ни време. Затрудняват пазаруването. Подреждат ни на опашки. Дали е възможно връщането назад, към малките магазинчета - времето ще покаже, макар и сега все още да се намира по някое в квартала.
Когато трябва да избереш една от 50 марки ориз примерно, губиш време да сравняваш етикети, цени, количество, произход, качество. После се нервиш на опашката пред касата. Прихващаш грип от всеки, който реши да се изкиха в лицето ти. И мечтаеш за доставки по домовете:)
Ще прочета и твоя постинг при първа възможност.
2. Мноооого грешиш за отношението на сливовицата към ежедневните ми нужди.
Пшеничното пиво Grafenwalder от Лидъл е нещо прекрасно, още повече, че в момента е приравнено като цена към обикновените светли евтини бири, но по никакъв
начин не може да бъде заместител на двоен препек сливовица!!!
Грехота е дори да се помисли!:-)
3. Формата на новата бутилка Загорка Ретро е изключително възбуждаща, може би
затова ми искаха да удостоверя пълнолетна възраст, за да мога да видя
видеото...
За малко да изскоча от другия край на възрастовата забрана, добре, че съм
печен и се подмладих малко...
2. Грешна съм, да ми простят Господ и Фрийолдмен за сливовицата:)
А за Загорката - остави я формата, гледай съдържанието. Толкова е свежо, че само от гледане времето забавя ход, затова си се подмладил, ще знаеш :)
Аз пазарувам в Пловдив само от българските маркети и съм много доволен, а в Пловдив те са Триумф (имат осем магазина), Слънчеви лъчи и БГсупермаркети. А за да останат печалбите в България пазарувайте само от българските супер маркети.
За съжаление, малките търговци нямат шанс за оцеляване срещу тях.
Хареса ми шеговитият ти тон, макар и парлив....
Има хубава немска бира, макар чешката да ми допада повече. Немските аспержи също си ги бива, обаче немците още по социалистическо време идваха в България, за да похапнат поне веднъж в годината вкусни домати, чушки, сирене, дини, грозде и праскови. Идват и сега - и понеже са глупави си ги купуват не от търговските вериги, а от селския пазар:)
За щастие у нас все още модерната търговия с хранителни стоки е с по-нисък пазарен дял от традиционната. Въпреки това веригите вече извиват ръцете на родните производители с непосилни условия и цени. Толерира се чуждото, а не родното производство. Толерира се евтиното, ментето, ерзац-продуктите.
Все пак има оптимизъм - вече се откриват малки фирмени магазинчета, където производителите предлагат млечни продукти, яйца, месо или зеленчуци собствено производство. Вкусът е различен и който опита веднъж такава храна, не си купува повече от ритейлъра:)
егати и оцеляването.. за всички ни
Ти сега ще вземеш да ме откажеш от пазаруване в любимият ми магазин.:))
Преди време бяха писали, че един дядо открил в буркана си от лютеница умряла мишка. Смешно е и тъжно. Продават ни боклуци все едно сме животни.
Все пак ме усмихна.
Поздрави, жабче! Оригинална си както вминаги.:)
Дали веригите са ни любимото място за пазаруване или не, никой не ни пита. Който получи ваучери за храна е длъжен там да ги изхарчи. Миналата година едни 240 милиона лева оборот държавата е наляла там, а не в кварталните магазинчета, които не могат да си позволят да работят с ваучери...
Щем не щем, влизаме в хипермаркетите, където психолози-професионалисти са организирали всичко само с една цел - да ни превърнат в ... потребители". Оказва се, че дори размерът на фугите между плочките е специално изчислен така, че количките да дрънчат повече и да ни създават усещането, че се движим бързо. Това ни кара да забавим ход и да прекараме по-дълго време в правене на покупки...
Ето още за психотропните оръжия на хипермаркетите:
http://div.bg/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D1%80%D1%8A%D0%B6%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D1%85%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5_l.a_i.344891.html
24.06.2015 21:28